Patrick Veenhuizen heeft zin in de Horecava

november 2021

“We gaan sprankelen met onze concepten en partners”

Vorig jaar gooide corona roet in het eten, maar dit jaar is Veenhuizen vanzelfsprekend weer opvallend aanwezig op de Horecava, dé beurs voor het horeca-vak. “Met onze vertrouwde partners Royal Steensma (leverancier voor producten aan pannenkoekenhuizen) en Vipam (van de Babbi-grondstoffen voor Italiaans ijs) bemannen we er één stand, daarmee onze hechte samenwerking onderstrepend”, meldt directeur Patrick Veenhuizen met gepaste trots. “Genodigden en (potentiële) relaties kunnen op de stand kennis maken met alle innovatieve ideeën die we hebben op het gebied van duurzaamheid, klantenbinding, onze 24/7-service en natuurlijk onze nieuwe concepten, zoals GeloLab en de Multipan.”

Die laatste is er nu ook als 3-pans-tafelmodel, laat Patrick weten. “Naast de 6-, 8- en 10-pansversies met een enorme pannenkoekenoutput, bleek er bij de niet zo grote restaurants en pannenkoekenhuizen ook behoefte aan een wat kleinere Multipan. Met de 3-pansvariant spelen we in op de vraag naar meer flexibiliteit, bijvoorbeeld om makkelijker gescheiden te kunnen bereiden in verband met allergieën en dergelijke.”

Het is een mooi voorbeeld hoe het in de dagelijkse Veenhuizen-praktijk werkt zegt Patrick. “De klant vraagt, en wij gaan nadenken hoe we die wens – of dat probleem – kunnen invullen dan wel oplossen. Hoe we het beste kunnen ontzorgen. En wel zo creatief, goed(koop), snel en duurzaam mogelijk. Sámen met de partners waarmee we ook de Horecava-stand delen.”

In dit licht had corona ook zijn voordelen, knipoogt de Veenhuizen-directeur naar de inmiddels beroemde wandtegeluitspraak van Johan Cruyff. “Als je zoals wij voor 80% vertegenwoordigd bent in de horeca en die branche komt ineens letterlijk stil te staan, dan mag je dat best een nadeel noemen”, klinkt het eufemistisch. “Maar het gaf ons wel de mogelijkheid om de tijd, die daardoor beschikbaar kwam, te benutten om nóg intenser te luisteren naar de klantenwensen en dat vervolgens om te zetten in nóg betere, slimmere oplossingen. Zo hebben we met Royal Steensma gewerkt aan de doorontwikkeling van de Multipan, en met Vipam aan het verder brengen van GeloLab; het concept waarbij de klant live kan zien hoe zijn ijsje daadwerkelijk gemaakt wordt. En hoe goed die twee (pannenkoeken en ijs) eigenlijk ook sámen passen, misschien wel een apart concept vormen. In dit plaatje nemen onze partners de ‘software’ (lees: de geur- en smaakaspecten) voor hun rekening, en Veenhuizen de hardware-kant: alles wat met de machines, apparatuur –en dus ook service – te maken heeft. Het resultaat van dit alles kunnen de Horecava-bezoekers komen zien, ruiken en proeven op onze stand.”

Wat, na alle commerciële woorden, zijn persoonlijke favoriet is, als het gaat om De Pannenkoek en Het IJsje? Die wat informelere vraag mag zeker gesteld worden, zegt Patrick lachend. “Ja hoor. Veenhuizen is immers een mensen-bedrijf. Richting partners, klanten en relaties, maar vooral ook intern als medewerkers onder elkaar. Dat moet ook wel, want bijvoorbeeld onze servicemedewerkers komen niet alleen bij de horeca, maar zo’n beetje bij alle bedrijfssectoren over de vloer. Van particulieren en crematoria tot vijfsterrenrestaurants. Want warmte- en koudetechniek ‘is’ overal. En eigenlijk ben ik qua pannenkoeken ook zo breed georiënteerd. Ik lust ze allemaal, mede omdat ik door mijn dochters van 12 en 14 regelmatig naar een pannenkoekenhuis of ijssalon wordt getrokken J. Maar als er dan toch een favoriet moet komen, is dat de Oud Hollandse pannenkoek. Met spek. En als ijsje kies ik die met échte goeie pistache.” En ja: ook die laatste smaak is aanwezig op de stand in de Amsterdamse RAI, van 10 t/m 13 januari a.s. !

Meer lezen over Patrick’s visie op samenwerken met partners?

crossmenu