“Veenhuizen en Coca-Cola kunnen van elkaar leren”

Logistiek Manager Arjen Amptmeijer over de overname van Coca-Cola
Toen Arjen Amptmeijer begin 2019 aan de slag ging als Logistiek Manager bij de Veenhuizen Groep, zette hij zijn tanden direct in het aanbrengen van logica in logistieke processen. Nu heeft de volgende groeistap zich aangediend: de overname van de afdeling Cold Drink Operations Field Service van Coca-Cola Nederland. “Veertig man erbij is niet niks. Maar met ons stappenplan komt het goed!”

 

“Een hele afdeling overnemen heeft heel wat voeten in de aarde,” zegt Arjen. “Daarom hebben we tijdig een uitgebreid implementatieschema opgetuigdm een stappenplan waarin alle facetten van onze business aan bod komen; van facturatieadressen tot monteursbussen. Dankzij dit plan is de implementatie van het Coca-Cola team in de Veenhuizen Groep soepel verlopen.”

Magazijn als epicentrum

“Er is nu een hoop meer röring in ons magazijn. Vollere schappen, meer monteurs die bevoorraad moeten worden, andere producten, meer orders. Een mooie uitdaging! Veenhuizen wordt op deze manier echt een epicentrum waar vanuit van alles geregeld wordt. Het magazijn is ook altijd de plek waar monteurs hun hart even kunnen luchten. Ook dát zal meer worden. Ik zeg: laat maar komen!”

Win-win

“Ik denk dat Veenhuizen en Coca-Cola van elkaar kunnen leren. De mensen van Coca-Cola zullen misschien even moeten wennen aan onze no-nonsense nuchterheid maar ze zullen ook ervaren dat ze hier de ruimte hebben om te groeien en zich te ontwikkelen. Waar ze bij Coca-Cola misschien heel specialistisch bezig waren, kunnen ze bij ons straks kennismaken met allerlei andere skills en taken. Tegelijkertijd kunnen wij van hen leren over een ander soort klanten en andere technische systemen. Een win-win-situatie dus!”