“De overname levert nieuwe synergie op”

Manager inkoop en logistiek Nico van den Dikkenberg over de overname van Coca-Cola
Nico van den Dikkenberg heeft vanuit zijn functie als manager inkoop en logistiek een belangrijke rol gespeeld bij de groei van de Veenhuizen Groep in de afgelopen jaren. Nu de overname van de afdeling Cold Drink Operations Field Service van Coca-Cola een feit is, gaan er nieuwe deuren open voor dit Veluwse bedrijf. “Het geeft ons minimaal de komende zeven jaar een zeer stevige fundering.”

“Ik werk hier nu vier jaar en in die tijd zijn we enorm uitgebreid en gegroeid,” vertelt Nico. “We hebben tal van nieuwe activiteiten ontwikkeld. Binnen al die activiteiten houd ik me bezig met de inkoop. Dat is een veelzijdige rol; ik rol het merkenbeleid uit, maak afspraken met leveranciers, tik prijsafspraken af, ontwikkel nieuwe ideeën en bezoek beurzen. En dat alles in een dynamische branche, want de ontwikkelingen volgen elkaar in razend tempo op.”

Synergie

“Coca-Cola is een prachtig en wereldberoemd merk. Deze overname opent deuren die tot nu toe gesloten waren of slechts op een kier stonden. We begeven ons straks op nieuwe markten en kunnen de business verder uitbreiden. Met veertig verse talenten aan boord, gaat dat zeker lukken! De synergie tussen de capaciteiten van onze nieuwe collega’s en die van onze eigen medewerkers zal ons goed doen.”

Klein wereldje

“Voor de veertig man (en 2 dames) die zijn overgekomen vanuit Coca-Cola openen zich ook nieuwe deuren,” vindt Nico. “Hier bij Veenhuizen is veel mogelijk. De ontwikkelmogelijkheden zijn legio voor wie ambities heeft. En het zal best een warm bad worden waarin ze straks terechtkomen. Sommige van onze medewerkers en die van Coca-Cola kennen elkaar al. Het wereldje van techneuten is niet zo groot dus verschillende oud-collega’s zullen elkaar straks weer treffen op een klus.”

Inkoopvoordelen

“Als het gaat om de afdeling Inkoop, geldt dat we op zoek gaan naar de synergie met Coca-Cola. Inkoopvoordelen behalen met onze nieuwe schaalgrootte. Dat is positief, voor onszelf maar indirect ook voor onze klanten!”