“Grip, overzicht en structuur, gelukkig zijn we daar heel goed in!”

CFO Alexander van Montfrans over de overname van Coca-Cola
Alexander van Montfrans werkt al dertien jaar bij de Veenhuizen Groep. “Ik heb dit pand gebouwd zien worden.” Nu – door de overname van de afdeling Cold Drink Operations Field Service van Coca-Cola Nederland – komt er ‘een klein clubje’ bij, zoals Alexander het gekscherend noemt. “Mooi nieuws, want personeel is schaars.”

Doordat Alexander al dertien jaar verbonden is aan de Veenhuizen Groep, heeft hij de groei in al die jaren zelf ervaren. Nu zet het bedrijf een nieuwe stap voorwaarts. “We mogen veertig man extra personeel verwelkomen en dat is mooi want in de huidige arbeidsmarkt is personeel schaars. Bovendien is Coca-Cola een sterk merk en hebben we zeven jaar commitment; dat brengt zekerheid.”

Grip en overzicht

Alexander is CFO bij Veenhuizen en dus verantwoordelijk voor de inkomende en uitgaande geldstromen. “En die stromen worden straks een stuk complexer,” legt hij uit. “Veenhuizen wordt groter en de geldstromen daarmee ook. We moeten daar slim op inspelen en meer met big data doen. In de voorbereidingen op weg naar de implementatie hebben we gebouwd aan een stevig systeem die de 36.000 extra calls die we straks op jaarbasis gaan krijgen, aankan. Grip, overzicht en structuur is nu belangrijker dan ooit!”

Iedereen opschakelen

“Veenhuizen verandert van een familiebedrijf naar een organisatie met ruim honderd man. Dat is niet niks! In een groot bedrijf gelden andere regels en wetten. Iedereen moet opschakelen, ieder vanuit zijn eigen rol en op zijn eigen manier. Ik denk dat het belangrijk is om onze kenmerkende Veenhuizen-service nóg explicieter uit te dragen. Zodat onze klanten zien dat we – ondanks onze groei – gewoon dezelfde zijn en blijven. Gemoedelijk en toegankelijk.”