“Dat typische van een familiebedrijf blijft! (ook al groeien we zo enorm snel)”

Receptionist Anja Pieper over de overname van Coca-Cola
Anja Pieper is receptionist. Ze ontvangt gasten bij de balie van de Veenhuizen Groep in Voorthuizen, neemt de telefoon aan en is een vast gezicht van de personeelsvereniging. Per 1 mei jl. heeft zij – dankzij de overname van de afdeling Cold Drink Operations Field Service van Coca-Cola Nederland – 40 nieuwe collega’s. Hoe kijkt ze hier tegenaan?

“Nou, laat maar komen hoor!” zegt Anja. “Ik vind Coca-Cola een stoer merk dus ben best trots dat wij die naam straks mogen voeren. En dat we groeien vind ik alleen maar mooi. Toen ik hier tien jaar geleden begon, was Veenhuizen nog een klein familiebedrijf. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een grote en serieuze partij. We worden nóg professioneler dan we al waren en moeten steeds meer processen gaan structureren. En dat is prima. Ik weet zeker dat we onszelf blijven en dat echte Veenhuizen-gevoel overeind houden.”

Drukker

“Het zal best een stuk drukker worden straks,” verwacht Anja. “Meer telefoontjes en meer gasten. Tot nu toe was het vooral in de zomer erg druk maar ik denk dat die drukte straks het hele jaar door zal gelden. Hoe ik me daar op voorbereid? Eigenlijk helemaal niet. Het komt vanzelf wel goed. Ik ben het gewend om te moeten schipperen tussen onze klanten en mijn collega’s en als dat straks een tandje meer wordt, is dat echt geen probleem. Gewoon: rustig blijven en het hoofd koel houden!”

Nieuwe gezichten

“De overname betekent ook: nieuwe gezichten in de kantine. En vast ook nieuwe aanwas voor onze personeelsvereniging. Ook daar is het wel eens tijd voor een mooie professionaliseringsslag maken!”

“Fijn dat we met de overname meer stabiliteit en bekendheid in de markt gaan krijgen,“ besluit Anja. “Dat maakt onze toekomst zekerder.”