“Dankzij de overname krijgen we er veel talent bij”

Planner Food & Bakery Arnold Kalfsbeek over de overname van Coca-Cola
Zijn functie als Planner bij de Veenhuizen Groep is waarschijnlijk het eindstation van Arnold Kalfsbeek. En hij vindt het machtig mooi dat hij op de valreep de overname van de afdeling Cold Drink Operations Field Service van Coca-Cola Nederland meemaakt. “Dit is echt een boost voor Veenhuizen!”

Arnolds gemiddelde werkdag? Die is veelzijdig. “Ik neem storingen aan, bel klanten terug die een storing gemeld hebben, probeer telefonisch storingen op te lossen, zorg dat monteursbussen bevoorraad worden, bestel materiaal, maak afspraken met de vervoerder en plan en brief onze monteurs.” Dit alles doet Arnold binnen de divisie Food & Bakery en daardoor heeft de overname van Coca-Cola weinig directe impact op zijn werk. “Voor de planners van onze koel-divisie wordt het booming. Die zien straks twee keer zoveel namen op hun planbord staan.”

Slim en ervaren

Toch heeft Arnold wel degelijk een mening over deze stap van Veenhuizen. “Er is krapte op de arbeidsmarkt en het is moeilijk om aan monteurs te komen. Met de overname van Coca-Cola krijgen we er zomaar ineens veertig slimme en ervaren monteurs bij. Dat is hard nodig. Juist nu, doordat er veel kennis weglekt door vergrijzing en verloop. Bovendien: Coca-Cola is een bekend merk waar mensen graag bij willen horen. Dat dit merk nu onder onze vleugels valt, is handig voor onze profilering op de arbeidsmarkt.”

Familiebedrijf

“Onze nieuwe collega’s zijn waarschijnlijk gewend heel specialistisch te werken. Bij ons krijgen ze de kans eens verder te kijken dan hun eigen skills. Ze gaan van een corporate Coca-Cola-structuur naar ons familiebedrijf en krijgen hier wellicht mogelijkheden die ze voorheen niet hadden. Ik kan me voorstellen dat dat prettig voor ze is.”

“Ik kan niet anders zeggen dan dat deze overname een echte boost is voor het bedrijf. Veertig nieuwe talenten aan boord die kennis meenemen; dat is goed voor de toekomst!”