Aangenaam, Rob Uitenhoven

Dat Rob Uitenhoven graag met mensen omgaat, zegt hij niet alleen zelf maar merk je ook als je met hem spreekt: hij is enthousiast, open en geïnteresseerd. Geen wonder dat Rob het al tien jaar uitstekend doet bij Veenhuizen. “Vraag jezelf altijd af hoe je zelf benaderd wil worden als je met klanten omgaat.”

Al tien jaar maakt Rob deel uit van het Veenhuizen-team. Sinds twee jaar is hij Assistent Manager Service & Maintenance. “Inmiddels weet ik: geen dag is hetzelfde bij Veenhuizen. Ik houd me voornamelijk bezig met de grote lijnen van de planning en zorg ervoor dat ingewikkelde processen soepeltjes verlopen. De Nederlandse Spoorwegen als nieuwe klant aan boord? Ik zorg ervoor dat de serviceportal en het factureringssysteem goed ingeregeld en geïmplementeerd wordt. Ook ben ik mede verantwoordelijk voor issues die monteurs kunnen hebben en heb ik veel contact met onze klanten en opdrachtgevers. Je hoort het: mijn functie is enorm gevarieerd.”

Mensenmens

Rob houdt dus nogal wat ballen in de lucht binnen Veenhuizen. “Ik moet veel verschillende mensen tevreden houden,” legt hij uit. “Precies dát vind ik leuk en kan ik goed. Van mijn voormalige baas heb ik erg veel geleerd en ook vanuit mijn vroegere thuis situatie waardoor ik een echt mensenmens ben. Bij mij krijgt iedereen een tweede kans. Ik probeer me altijd te verplaatsen in de ander; daar kom je een heel eind mee.”

Ons antwoord

Die empathie komt goed van pas in Rob’s omgang met de klanten van Veenhuizen. “Ik vraag me altijd af hoe ik zelf benaderd wil worden. Pas je dat toe op je klanten, dan zit je goed. Veenhuizen gaat verder voor klanten dan anderen doen, daar ben ik van overtuigd. Niet alles gaat alleen maar goed; we kunnen bijvoorbeeld niet voorkomen dat er storingen optreden. We kunnen ons onderscheiden door de manier waarop we antwoorden op dit soort situaties. Bij Veenhuizen is dat antwoord altijd snel en zorgvuldig en is de service flexibel. Gaat de vaatwasser van een horecaondernemer op vrijdagmiddag stuk en deze is niet meer te herstellen? Onze jongens pikken zo snel mogelijk een vervangend exemplaar op bij de leverancier en komen deze dezelfde dag nog plaatsen. Dát is Veenhuizen!”