Aangenaam, Rene Buitenhuis

Tussen twee klantbezoeken door heeft servicemonteur René Buitenhuis eventjes tijd om over zijn werk te vertellen. Daarna moet hij snel weer verder want de klanten van Veenhuizen zijn stuk voor stuk mensen, bedrijven of organisaties die 24/7 rekenen op de expertise en het vakmanschap van mensen als René.  

“Ik ben net langs geweest bij een slager hier in de buurt. Hij heeft te kampen met een vriescel waarvan verschillende elementen stuk zijn. Hij heeft met spoed vervangende onderdelen nodig want zonder vriescel bederven zijn producten. Typisch zo’n voorbeeld van een situatie waarin je als servicemonteur het verschil kan maken voor een hardwerkende ondernemer!”

 

Steentje bijdragen

René werkt voor een aantal vaste klanten. “Dat zijn er een stuk of vijf. De bekendste daarvan zijn de Bijenkorf in Amsterdam, het Dijklander Ziekenhuis, een gevangenis en de ziekenhuizen OLVG Oost en OLVG West. Met deze klanten heb ik een relatie opgebouwd die inmiddels jaren teruggaat. Ik ken mijn weg binnen de organisaties en heb vaste contactpersonen. Dat maakt het werk alleen maar leuker. Bovendien vind ik het fijn om mijn steentje te kunnen bijdragen aan ziekenhuizen. Het is voor zorgend personeel heel belangrijk dat ze kunnen rekenen op goede voorzieningen.”

 

Fijn werken

René is opgegroeid bij Veenhuizen. Bijna 12,5 jaar werkt hij er nu. Hij begon als monteur en heeft het nu tot service monteur weten te schoppen. “Het is fijn werken hier. We doen veel voor elkaar. Kom je er een keer niet uit met je storingsdienst, dan hoef je maar te bellen en er is wel iemand die wil ruilen. We staan altijd voor elkaar klaar. Niet alleen intern maar ook naar klanten toe.”

 

Puzzels oplossen

De klus laatst bij het Nederlands Kanker Instituut bleef René bij: “Steeds maar weer viel de stroom uit bij het NKI. We konden de oorzaak maar niet vinden. Bij het NKI ligt ingevroren onderzoeksmateriaal van soms wel 50 jaar en ouder dus het is belangrijk dat de vriescellen goed werken en de stroomtoevoer betrouwbaar is. We bleven zoeken en zoeken en op een keer stond ik er met de neus bovenop toen de stroom er weer uitklapte. Eindelijk ontdekten we dat het probleem in de hoofdbesturing van de machine zelf te zitten. Dit soort puzzels oplossen vind ik mooi.”