Aangenaam, Fenny van Looijengoed

Fenny van Looijengoed, Directie Medewerkster

“Veenhuizen groeide en ik groeide mee”

Via het uitzendbureau kwam ze in 1995 terecht bij Veenhuizen. Als niet-familielid zat ze aan de keukentafel bij de ouders van Patrick, oprichters van het familiebedrijf. “Ik voelde meteen dat het goed zat.” Nu assisteert Fenny van Looijengoed de directie en houdt ze zich bezig met het binden en boeien van medewerkers. “Geen dag is hetzelfde bij Veenhuizen!”

Fenny begon in 1995 als ‘manusje van alles’, zoals ze het zelf noemt. Maar het bedrijf groeide door en Fenny groeide mee. “De afgelopen jaren ben ik werkzaam geweest op het gebied van personeelszaken. Daar was dankzij de groei van Veenhuizen steeds meer in te doen. Begin 2018 is mijn collega Suzanne hiervoor aangetrokken, waarna ik me ging toeleggen op het ontzorgen van de directie, daarnaast bleef ik een deel van de loonadministratie doen. Ik notuleer o.a. de directie-overleggen; als vrouw in een mannenbolwerk. Een mooie uitdaging! Mijn stem binnen onze organisatie word gewaardeerd en dat vind ik prettig, alhoewel ik ook aan deze rol moet wennen…

Goede flow

Om de goede flow in het bedrijf te behouden en processen te verbeteren werkt Fenny samen met een groep collega’s aan Veenhuizen 2.0.

“Een mooi project,” vertelt Fenny enthousiast. “Binnen dit project houd ik me bezig met het thema boeien en binden van medewerkers.

Hoe behoud je je mensen, o.a. de technische talenten voor wie de arbeidsmarkt op dit moment zeer gunstig is. En dat terwijl we juist die technische handjes keihard nodig hebben als – van origine – servicebedrijf. Wat bied je de medewerkers en is dat voldoende? Interessant om me met deze vragen bezig te houden én samen met mijn collega’s passende oplossingen te bedenken.”

Mee op de bus

Fenny zorgt binnen Veenhuizen daarnaast voor het cement tussen de teams en divisies. “We willen graag een nóg hechter team worden. Daartoe moeten we elkaar beter leren kennen en respecteren. We organiseren maandelijks een borrel en afgelopen september hebben we een familiebarbecue georganiseerd. Een geslaagde dag met collega’s en hun partners, kinderen en (zelfs) kleinkinderen.

Dit najaar zijn we een initiatief gestart waarbij collega’s van de binnendienst, zoals planners, managers en directieleden, meegaan op de bus met de monteurs. Zo leert de binnendienst meer over het werk van de buitendienst en leert men elkaar beter kennen.

Ik ben ervan overtuigd dat dit voor meer onderling begrip en soepelere processen gaat leiden!”