Aangenaam, Tijs van Bragt

Op zijn vijftiende werkte Tijs van Bragt al in de bakkerij. Nu, twintig jaar later, is hij als Accountmanager Bakery Solutions degene die traditionele bakkers helpt hun bakkerij optimaal in te richten. “Kennis delen is het mooiste wat er is.”

“Het werk als brood- en banketbakker was mooi maar ik wilde graag ook verder kijken dan de bakkerij. Ik ging de sales doen bij een bedrijf in olie en vetten voor de bakkerij. Daarna maakte ik een uitstapje naar een heel andere branche. Maar ik mistte het bakkersvak te veel. Ik kon de bak ervaring die ik had opgedaan niet kwijt terwijl ik kennis delen het allermooiste vind dat er is.” En dus ging Tijs terug naar zijn roots. “Ik wilde niet meer met mijn handen in het deeg maar wel dichtbij de bakker staan. Bij Veenhuizen kan dat. Ik ben verantwoordelijk voor de verkoop binnen het bakkerij-portfolio met als core business de ovens van MIWE. Ik kan nu elke dag opnieuw mijn kennis en ervaring inzetten, heel mooi!”

“Ik spreek de taal van de bakker”

Prachtmerk

Tijs spreekt de taal van de bakker. “Ik ken het leven van de bakker, weet wat hij nodig heeft. Ik merk dat ik daardoor snel een goede relatie met klanten opbouw. Dat past goed bij de betrokkenheid die Veenhuizen hoog in het vaandel heeft.” Tijs ziet zijn collega’s en leidinggevende als leermeesters. “Er gaat geen dag voorbij dat ik niet een collega bel met een vraag. Ik leer door te doen en dat is de beste manier. Het merk dat we voeren – het Duitse MIWE – ken ik intussen door en door. Het is een prachtmerk waar we Nederland absoluut mee gaan veroveren.”

Goed in ons vel

“Typisch Veenhuizen? We werken hard maar het is hier ook heel relaxed. Dat komt onder meer doordat er leuke dingen naast het werk worden georganiseerd. Samen uit eten, even op pad, dat zorgt voor saamhorigheid. Ik werk hier met ontzettend veel plezier. Indirect is dat goed voor onze relatie met de klant; als wij goed in ons vel zitten, merken klanten dat ook. Samen maken wij onze klanten sterker. Anno nu moet een bakker een stapje extra zetten om zich te onderscheiden en het hoofd boven water te houden. Een kop koffie verkopen, een belegd broodje aanbieden. Voor Veenhuizen geen probleem: met een uitgebreide product range bieden wij totaaloplossingen.”