Aangenaam, Gerard Wermelink

Het líep maar niet met de remrijskast die een Barneveldse bakker bij Veenhuizen had afgenomen. Het product kwam er niet goed uit terwijl het een kast van topkwaliteit betrof. Het zijn dit soort uitdagingen waar het hart van Gerard Wermelink, bij Veenhuzien verantwoordelijk voor Sales Bakery, sneller van gaat kloppen.

“Ik schakelde een Duitse bäckermeister in die ’s nachts meedraaide met de bakker en het bakprogramma onder de loep nam. Al snel was hij eruit: de kast moest anders ingesteld worden. Nu bakt bakker Van der Veer de beste broden van de omgeving.”

Tot het uiterste

Dit is op en top Veenhuizen, vindt Gerard. “De klant staat op nummer één en we gaan echt tot het uiterste voor hem. Niks is te gek. Veenhuizen is servicegericht, denkt in oplossingen en denkt mee met de klant. Dat betekent ook wel eens dat een klant bij een ander product uitkomt dan waarvoor hij in eerste instantie bij ons aanklopte. Ik adviseer mijn klanten graag eerlijk en daar hoort soms ook bij dat je ze een heel andere kant laat zien.”

Nachtdienst

Gerard kent de bakkers-business als zijn broekzak. “Van origine ben ik bakker. Dat heb ik te danken aan een vroegere buurman bij wie ik de charme van het vak ontdekte. Gaandeweg de jaren deed ik ook veel ervaring op in de retail. Ik adviseerde jarenlang retail-ondernemers. Ik weet dus wat ze nodig hebben: bedieningsgemak en snelle service.” Voor Veenhuizen is het heel normaal dat er altijd ’s nachts een monteur paraat staat. “Dat is wat bakkers willen. Ze bakken ’s nachts en gaat er dan iets verkeerd, dan hebben ze ’s ochtends lege schappen.”

Trots

Met zijn kennis van retail en liefde voor deeg schrijft Gerard namens Veenhuizen bakprogramma’s voor verschillende supermarkten. “Daarin noteer ik hoe ze de oven zo moeten instellen dat het product er optimaal uitkomt.” Verder vertegenwoordigt hij vooral wereldmerk MIWE. “Dit is echt het beste merk in de markt op dit moment. Een voorloper. Het maakt me trots dat ik daarmee de boer op mag!”